Huis-aan-Huiscollecte

Collecteweek van 11 tot en met 17 maart 2018

Amnesty International is volstrekt onafhankelijk en onpartijdig, niet gebonden aan enige regering, politieke ideologie, religie of economisch belang en neemt voor onderzoek, lobby en actie geen geld aan van overheden. Amnesty financiert haar werk voornamelijk door giften van leden en donateurs en door inkomsten uit de landelijke collecteweek. De collecteweek is daarom enorm belangrijk voor Amnesty International.

We zoeken nog collectanten

Dit jaar wordt de collecte gehouden van 11 tot en met 17 maart. Ook in Houten doen we daaraan mee. Heb je vragen over de collecte? Of wil je je aanmelden als collectant of als wijkhoofd? Stuur dan gerust een e-mail naar onze coördinator Miriam Boonen, miriam.amnestycollecte@outlook.com  Alle hulp is meer dan welkom!

Proef met digitale collectebus

Steeds minder mensen hebben contant geld in huis. En onder het motto: pinnen, ja graag, is er een nieuwe collectebus ontwikkeld: je kunt daarmee niet alleen doneren door cash geld te geven, maar ook door te pinnen of contactloos te betalen! En uiteraard is dat veilig, anoniem en eenmalig! Handig, want geef je geld met je pinpas, dan staat het geld meteen op de rekening van Amnesty!

Amnesty is één van de twintig andere goede doelen die meedoen aan de proef met de digitale collectebus. In Houten hebben we tien van deze nieuwe collectebussen. Dus wie weet ook wel de collectant die bij jou aanbelt....

De online collectebus

Ga je liever niet door weer en wind, maar wil je wel geld inzamelen voor Amnesty? Dan kun je gebruik maken van de mogelijkheid om het hele jaar door online te collecteren voor Amnesty! Zo kun je heel eenvoudig je online vrienden om een kleine bijdrage vragen in de strijd voor mensenrechten. Maak nu via de Facebookpagina van Amnesty jouw eigen online collectebus.